السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بعد إنتظار 62...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Abdu Mo
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
يعتقد يعني شاكين يا عبوده وبقولك لو حد من اهلها رافضك يبقي ممكن يكون ده السبب

يعنى لو فى حد من اهل الزوجة رافض الزواج يبقى مكتب الهجرة يرفض التأشيرة مش فاهم ممكن توضح يا Elexes Abdo Eglan

لو هيكون في منزلهم اه بتترفض التاشيره اما لو هيهعرفو يعولو نفسهم ومنزل خاص بيهم سواء ايجار او تمليك ساعتها مفيش مشكله

بصراحه كده .. كان عليك احكام قضائية قبل كده من اى نوع ( ايصالات امانه او اى سبب زى كده ) ؟

بصراحة ايوة لكن مش الشكل ده .مشاكل مع طليقتى زى النفقة والحاجات دى.وبعدين أنا لو عندى احكام ازاى هعمل فيش جديد ومترجم والسفارة بالتأكيد شافته

بيبقي فيه تحريات يا باشا وملهمش دعوه بسواء المشاكل دي اتحلت ولا لا او الاوراق سليمه ولا لا هما ليهم اعتبارات تانيه في الحسابات بتاعتهم

يعنى ملايين المصريين اللى فى اى مكان فى العالم مكنش ليهم اى مشكلة فى قسم او اى مشكلة عائلية .اوك ممكن يكون سبب لكن ايه الحل ؟؟

لا اكتر من حاله بالمنظر دده وشفتها وبعدين البوست انكتب فيه حلول كتير
يا مراتك تروح ترفع قضيه عليهم وتقول انها حامل وعايزاك وتطعن وتقدم طلب بإعاده النظر في الطلب
او تسيب البلد دي خالص ومراتك تشوف دوله تانيه
يا اما تغير الباسبور بتاعك وبرقم جديد وتقدم علي تاشيره سياحه او تبعتلك دعوه زياره

مننساش اللى هيثم قاله .. ( ان فى ناس كتير اترفضت ) الله و اعلم انا بس كنت بخربش فى الموضوع معاكم و بفتح ف الكلام عشان نوصل لسبب وبالتالى نوصل لحل

كل الناس اللى طالبه لم شمل .. يعنى هو اتجاه عام مثلا ؟ .. طب ايه الحلول اللى الناس المفروض تعملها

(اللى اترفض ضم شمل فقط) بمعنى ايه ؟ ممكن أقدم من تانى لكن غير ضم شمل؟

تقريبا اتجاه عام. لان كل تاشيرات الزياره اتوافق عليها. الحل سهل متوقف على سؤال للهجره اللى تابع ليها. هل ينفع يعمل اقامه من فيزا c

Ayman Galal هو ده اللى اقصده بالظبط ايه الحلول اللى المفروض نعملها وليه بيوافقوا فى الاول على الزواج وياخدوا فلوس على كل ورقة بتتعمل وفى الاخر يقولك مرفوض !!

انتا نايم يا حج ولا ايه؟ مش انا رديت عليك وقلتلك خلى مراتك تروح تسال فى الهجره؟

أعلى