جماعه انا مسافر روسيا كنت عاوز احجز على...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Mina Samy
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
M

Mina Samy

:: مسافر ::
جماعه انا مسافر روسيا كنت عاوز احجز على الطيران النمساوى واعمل ترانزيت ففينا بس مش معايا الشنجن ففى ناس بتقول ان فى مطار القاهره هيرفضونى ومش بيخلوا مصريين يعملوا ترانزيت فاوروبا فهل ده صح ؟
مع العلم ان باسبورى ابيض مافيهوش غير تاشيره روسيا

فيه air arabia ترانزيت الشارقة من برج العرب اسكندرية

اسأل شركة الطيران النمساوى هما اللى هيقولولك ... لأن الايطالية بترفض .. او احجز ع التركية

لا طبعا أنا كنت راجعة من امريكا و نزلت هولاندا و كانت شنجن خلصانة .... مبتطلعيش من المطار بس بتفضل جوا

بحكم خبرتي وان مجال عملي خاص بروسيا اسمحلي اوضح لحضرتك الموقف الخاص بيك من تلت سنين تقريبا الطيران الايطالي رفض تسفير مجموعة مكونة من اكتر من تلاتين شخص كلهم رايحيين روسيا على الخطوط الايطالية وده لان مسؤل الكاونتر اشتبه فيهم انهم رايحيين طلبو لجؤ دينى فى ايطاليا ومن ساعتها في تشديد على الناس اللى وجهتهم روسيا بس فالوقت ده كان في طيران يومى من مصر للطيران علي موسكو ورحلتين اسبوعياً من ايروفلوت ( الطيران الروسي ) لكن حاليا مفيش اي طيران مباشر فا في ناس كتير بتحجز عالايطالية وفعلاً بيسمحولهم بس الموضوع فالاخر نسبي ووجهة نظر من ظابط الكاونتر لو اشتبه في نيتك مش حيسمهلك تركب وده بيكون لاسباب كتير منها ان باسبورك ابيض ومنها صغر السن ومنها المهنة فالباسبور انا شرحت لحضرتك كامل الصورة وانت تقرر ولعلمك في طيران تركى وقطرى واردنى ارخص من الايطالية انا مش بنصح بالمجازفة فالتذاكر

بيرفضوا و حصلت مع صحابى و احنا فى روسيا و جابوا تيكيت جديدة

تعمل ترانزيت عادي بس مينفعش تخرج برا المطار غير لو معاك الشنجن

مش هتركب متسمعش كلام ال بيفتوا مش مسموحلك من مصر تروح روسيا او اى بلد عربية او تركيا ترانزيت اوروبا انت تقدر تعمل ترانزيت قطر تركيا دبى اما الشنغن لا

سافر عادي جدا الترانزيت كانك مدخلتش الدوله مبتطلعش بره المطار. بس كمان عشان تتاكد اتصل او اسال في المطار

أعلى