لو بتحجز طيران علي flyin خلي بالك ; في سفريتي...

  • بادئ الموضوع بادئ الموضوع Dalia Sitteen
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
نفس الكلام حصل معايا على الخطوط السعودية يوم 29/9 اللى فات وانا على البوردنج فى مطار القاهرة الراجل قالى انت اسمك مش موجود على الطيارة وبعد ما كل واحد بيبعتنى للتانى ما وصلتش لحاجه وقالولى الحجز ملغى . ما اعرفش ازاى يلغى حجز من غير حتى ما يبعتلى ميل او رساله ودفعت 3880 جنيه عشان احجز من جديد . وما فيش حد قالى حتى احنا اسفين
 
نظام احنا اسفين يا صلاح
مش اول مرة المشكله اغلبها فالدول العربيه و بالاخص في اوقات الاجازات او العمره و الحج لان الموقع عنده الاوفر بتاع شركه الطيران بس المشكله انه لما بتحجز علي الموقع و يرجع الموقع للشركه علشان تاكيد الحجز بتكون الشركه قفلت تلسعر ده فبالتالي يبقي الحجز لاغي و اخنا طبعا بنفتح الميل كل فين و فين
 
حصل معايا نفس الموضوع في مطار المدينة المنورة في أكتوبر 2013 وانا راجع من الحج.....كنت حاجز ع السعودية جيت اعمل بوردينج مفيش من غير مايل لللالغاء ولا أي حاجة.....
.
كان عندي حل من 2 اخد شنطر وارجع اشوف فندق ولا اسافر بأي طريقة خلاص....من لطف ربنا لاقيت مكان فاضي على نفس الطيارة الحمد لله بس مكنش عندهم دفع بألفيات ستر ربنا كان معايا كاش....
 
أهلاً بيكي Dalia Sitteen ، معاكى حسام من إدارة قسم الـ Marketing في موقع Flyin.com
أولاً انا بعتذر جداً ليكي على الموقف الى حصل معاكي دا والى السبب الأساسي فيه عدم تمكننا من التواصل معاكي عن طريق التليفون أو الإيميل لإبلاغك بمشكلة الحجز الخاص بيكي واسمحيلي أوضح بعض النقط المهمة ليكي :-
- حجزك على موقعنا تم يوم 23 سبتمبر على الخطوط السعودية ويوم السفر كان 25 سبتمبر.
- الحجز الخاص بيكي لم يتم تأكيده بسبب عدم توافر الإمكانية على المقعد المحدد ونادراً ما تحدث مشكلة زى دي ولكن فيه تنويه مذكور فى الشروط والأحكام الخاصة باستخدام الموقع أنه فى حالة حدوث مشكلة زى دى العميل بيكون ليه الحرية إنه يطلب إسترداد كامل للمبلغ المدفوع أو دفع مبلغ فرق تذكرة أخري (إن وجد).
- فريق خدمة العملاء حاول يتواصل معاكى تليفونياً خلال 30 دقيقة من وقتك إتمامك للحجز يوم 23 سبتمبر على الموقع ولم يتم الرد.
- فريق خدمة العملاء أرسل إليكي إيميل بعدم تأكيد الحجز الخاص بيكي خلال 30 دقيقة من وقت إتمامك للحجز على الموقع يوم 23 سبتمبر وطلبنا إنك تتواصلي معانا علشان نقدر نحل المشكلة وأرسلوا إيميل تانى يوم 24 سبتمبر بنفس الطلب ولم نتلقي أى رد من جانبك.
- بعد عدم وجود أى استجابة من طرفك تم عمل إسترجاع للمبلغ المدفوع يوم 24 سبتمبر والتأخير الـ 5 أيام هى مجرد إجراءات بنكية خاصة بالبنك.
- كلام الموظف فى المطار غير صحيح على الإطلاق ، موقع فلاي إن من أكبر وأفضل مواقع حجز الطيران والفنادق في الشرق الأوسط ، والموقع تلقي تكريم من الخطوط السعودية نفسها خلال النصف الأول من عام 2017 دا بالإضافة إننا حاصلين على جائزة أفضل موقع لحجوزات السفر والسياحة في الشرق الأوسط ضمن جوائز السفر العالمية ولو فيه أى اثبات على كلام الموظف دا ياريت ترسلينا بيه علشان يتم رفع إتخاذ الإجراء المناسب ضد الموظف.
- إحنا فى Flyin يهمنا أولاً وأخيراً عملائنا ومدي رضاهم عن الخدمة والي أتمني أن يكون وصلك من خلال شرحي لمسار المشكلة منذ بدايتها وعموماً أنا بالنيابة عن فريق العمل بكرر إعتذاري مرة تانية وأتمني تقبلي كوبون الخصم الى هيتم إرساله ليكي فى خلال 48 ساعة على إيميلك المسجل فى الحجز بقيمة الـ 180 ريال / 850 جنيه والي تقدري تستخدميه للحجز من خلال موقع فلاي إن في أى وقت.

شكراً لحجزك من خلال Flyin ، خالص تحياتي ،،
 
احنا اسفين
بس كده؟
اه .. شوفت ازاي
rLbkGvQJszyPONUdktueJzNaXvBVEdAP.jpeg
 
نصيحه لكل اللي هيحجز تكت اون لاين... لازم تتاكد ديما ان التكت اللي جاتلك عليها رقم تكت ويفضل تخش موقع الخطوط تعمل تشيك عليها... لان في مواقع كتير بتبعت مجرد حجز مبدئي