فكره هتفاجيء الكل. عارف انكً ممكن تسافر الصين...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Ramy Elbatrawy
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
R

Ramy Elbatrawy

:: مسافر ::
فكره هتفاجيء الكل. عارف انكً ممكن تسافر الصين مجانا بدون مليم. لو سافرت بطولك واشتريت بضاعه متنوعه علشان ميبقاش عليها جمارك زي مثلا ٣ لابتوب ٤ شنط سفر ٧ بناطيل ١٠ قمصان ٤ موبيلات خمسين ميموري ٢٠ فلاش اربع كوتشيات ماركات شويه ساعات علي حواكت علي اكسسورات وبعدين تبيعهم علي النت. المكسب هيغطي ثمن الرحله زائد مكسب بسيط

و تضمن بيع هذه الكميات الصغيرة عشان ربحهم يغطي الرحلة ؟ لأ طبعا.ح تقعد سنة تعلن عنهم و بالكتير ح تبيع نصهم.

و حضرتك كل دة مش هيدفع عليه جمارك ؟ دة انا كنت داخل بي ٣ تليفونات بس هدايا و الباقي لبسي و عملوا مشكلة كبيرة في الجمارك و دفعوني

الحاجات اللي حضرتك بتتكلم فيها دي بقي مش هيقولك ادفع جمارك و عدي دة هيحسبها استخدم تجاري و هتتصادر منك لان ممعكش سجل تجاري و تصريح للحاجات دي .. اللي بتتكلم في دة كتير مش حاجات بسيطة

بصراحه لو حد خد بنصيحة حضرتك ديه هيلبس فى الحيطه قسما بالله

حضرتك لو سافرت الصين هتتصدم انها مش ارخص و يمكن اغلى لو بتشترى قطاعي

مكنتش بصراحه منتظر الهجوم والتريقه اللي في تعليقات الناس دي. انا عملت دا فعلا واقمت في الصين سنهً كامله وبعدين سافرت انجلترا وعملت دا فعلا ولما حسبتها لقيت نفسي كسبان فقلتً افيدكم مش اكتر

مش عايز أقلك ع الكبيرة .. انا من كتر المفاجئة اتمسكت في الجمارك

انته بس اول ما يقولك جي منين .. الصين حضرتك .. هات باسبورك وتعالا هنا بس عاوزينك في موضوع مهم معاك حاجه عليها جمرك ابداً طيب هنشوف

اللي بيبقي جاي من الصين او بانكوك ده كفيل لوحده انهم يجمركوه علي غياراته اللي لابسها.. بيتعمل عليه حفلة من الاخر من الجمارك

أعلى