فترة الإحتياط خلصت والباسبور مكتوب فيه 'فى سن...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Ahmad Shaltout
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
A

Ahmad Shaltout

:: مسافر ::
فترة الإحتياط خلصت والباسبور مكتوب فيه 'فى سن التجنيد'
هل ممكن اسافر بشهادة الجيش اللى مكتوب فيها تاريخ نهاية الاحتياط؟ ولا لازم اغبر الباسبور؟

انت مابتغيرش الجواز انت بتاخد شهادة الجيش وصورة منها بيعملك ختم اسمه ختم بيضاوي بيقول غير مطلوب للتجنيد داخل الجواز في ادارة الجوازات اللي انت تبعها

مش لازم تغير الباسبور بس لازم تجيب ما يفيد انك مش تحت الطلب. مش فاكر بتبقي شهاده او تصريح

انا حالتي زي حالتك بالظبط و لسه مسافر تاني يوم العيد .. كل الي حصل ان الظابط شاف شهاده الجيش و شاف تاريخ انتهاء الاحتياط و طلب صوره منها خدها عنده .. و ختملي و شكرًا .. فحضرتك مش محتاج تغير الباسبور .. و مفيش حاجه اسمها الختم البيضاوي لان ده كان بيستخدم ايّام الباسبور القديم دلوقتي لازم تغير الباسبور كله .. تروح و ترجع بالسلامه

انا محتاج معلومات بردو ياشباب بعد اذنكو ! من حد يكون جرب ومتاكد ! انا عايش بره مصر وفتره الاحتياط انتهت ! ايه المفروض ان اعملو ! واروح فين ! المكتب اللي ف حلميه الزتون ! اللي كنت بطلع منه تصريح السفر ! ولا مكان تاني ! وهل لازم اغير الباسبور ! ولا نفس البلسبور عادي ! لان مكتوب فيه ان ف الاحتياط !؟ وشكرا للجميع

انا حالتي زي حالتك بالظبط و لسه مسافر تاني يوم العيد .. كل الي حصل ان الظابط شاف شهاده الجيش و شاف تاريخ انتهاء الاحتياط و طلب صوره منها خدها عنده .. و ختملي و شكرًا .. فحضرتك مش محتاج تغير الباسبور .. و مفيش حاجه اسمها الختم البيضاوي لان ده كان بيستخدم ايّام الباسبور القديم دلوقتي لازم تغير الباسبور كله .. تروح و ترجع بالسلامه
ياريت توضحلي اكتر بعد اذنك عملت ايه ورحت فين !

فترة الإحتياط خلصت والباسبور مكتوب فيه 'فى سن التجنيد'
هل ممكن اسافر بشهادة الجيش اللى مكتوب فيها تاريخ نهاية الاحتياط؟ ولا لازم اغبر الباسبور؟
لو حضرتك وصلت لحاجه وجربت ياريت تفيدني بعد اذنك !

انا بردو موقفي ان فترة الاحتياط خلصت و مش فاهم المفروض يحصل ايه دلوقتي عشان بعد ما اخلص زيارة مصر ارجع لاوروبا عادي. لو حد مجرب قبل كدا يا ريت يشاركنا

لازم يكون معايا اصل الشهادة ولا صورة فقط

أعلى