هل رخصة القيادة المصرية تستبدل برومانيا وأية...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Castillo Coco
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
C

Castillo Coco

:: مسافر ::
هل رخصة القيادة المصرية تستبدل برومانيا وأية الأوراق المطلوبة والتكلفة

التكلفة اعتقد ترجمة وتصديق الرخصة
ودفع رسم الرخصة في cec اعتقد حوالي 60 لي

طبعا ممكن التبديل الرخصه المصريه بس لازم شهاده بيانات من السفاره المصريه هنا

إيه المطلوب أخده من مصر معايا لو عايز أستبدل الرخصة المصرية في رومانيا

تفضل هي مكتب بيساعدك بكلشي بتحتاجو واسعاره محترمة ورخيصة بالتوفيق

الرخصه كلها حتكلفك حوالى 360 لى وبترجم رخصتك بحوالى 100 لى او 150 على حسب المترجم
وبتعمل اقرار فى النوتار ان الرخصة بتاعتك سليمة وانها متغيرتش فى اى دولة تانية المهم الصيغة فى ورقة هما بيدهالك هناك
وبتدفع حوالى حاجة و ستين لى فى التشيك بنك\
وبتعمل فيشا ميديكالا بحوالى 80 لى لو عملتها لوحدك انما لو اديت لواحد 100 لى يخلصهالك هوا من هناك من غير ماتكشف الا النظر بس لازم الفيشة ده بيتكتب فيها انك سلمين من كل تخصصات الدكاترة وده بتعملها فى المستشفى وفيش جنائى يعنى من المكان بتاع الشرطة الى قدمت فيه على الاقامة
وصور بقا اقامتك وصورة الباسبور لو عاز وصورة ليك يمكن بس مش لازم اوى هما بيصوروك برده بس بيكتبوا انهم طلبينها
وعموما لما حتروح المكان تاخد الورقة الى فيها المطلوب حتلاقى كل حاجة بالتفصيل
وحيقولوله مصر من الدول الى لازم تقدم ورقة تثبت من مصر ان رخصتك سليمة وسارية
ودرجتها وكدا هما المفروض بيستعلموا من السفارة
بس احيانا السفارات مبتردش عليهم فعشان كدا حطين الشرط ده المهم انهم حيقبلوا ملفه
ولما يردوا بقا يابوا يعملوهاله ويابا يتابع مع السفارة المصرية هنا حيخلصها بقى هوا وحظه 4 شهور او 5 او 6 ممكن 3 شهور على حسب

١٥٠ لي ترجمة رخصة ؟؟؟

هي مش اكثر من ٥ سطور !!!
دي لو كانت وكالة حياخدوا عليها كم ؟؟
مع احترامي للجميع بس في مترجمين بيستغلوا الناس

ممكن 100لى ممكن 60لى على حسب اللى بيترجم زى فى مصر بيترجمو الوجه ب100 او 120جنيه تقريبا ومالهومش دعوة بالسطور :)

انا قولت اللى عمل الرخصه كان ترجم الورق بقد ايه وانا كنت ترجمت ورقه قبل كده اقرار وجه واحد ب 100 لى بس بعد كده لما بعمل ورق بقولهم انا بعرف رومانى وبتعامل .. والل يعرف حد بيترجم باسعار كويسه ياريت الناس تتعامل معاه

فين هيدا المركز الطبي يلي يعطيك التقرير ب ٨٠لي Mohamed Arnous

انا بقول كنت ترجمت اقرار مش تقرير من مركز طبى وانا بعمل الاقامة اول مره انى مش متزوج تانى Aster Yoto الكلام ده كان من 3 سنين

يلي يعمل الفيشا ميديكالا بتاعت رخصة السواقة لو سمحت Mohamed Arnous

والله ماعرف انا واحد اعرفه كان عاملها وكنت سألته من فتره على رخصة السواقه عامتا وقالى على اللى كان عمله بالظبط وانا كتبت اللى كان قلهولى بس انت لما حتروح للمكان اللى طلعت منه اقامتك حيقولوك على الاماكن بالظبط اللى حتروح فيها تعمل فيها الشهاده الطبيه دى على حسب مكان البلد اللى مقيم فيها Aster Yoto

أعلى