السلام عليكم ... لو سمحت كنت عايزة اعرف هى...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Amosh Alaa
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
A

Amosh Alaa

:: مسافر ::
السلام عليكم ... لو سمحت كنت عايزة اعرف هى فيزا سياحة للهند بتاخد وقت قد ايه عشان تطلع و ايه المطلوب ليها ... و تذاكر طيران الهند بتكون فى حدود كام ... شكرا مقدماً على اى اجابة ممكن تفيدنى

شكرا للرد ... بس كنت عايزة اعرف تذاكر الطيران بكام ... و اخر حاجة هسأل عليها هو ممكن احول لروبية هندى من مصر و لا احول من الهند و يكون مثلا دولارات ولا ايه و لا من المطار و شكرا

هتحولي من هنا دولار وتحولي لروبي وبتاخد حوالي 3 ايام

تذاكر الطيران كانت من 2800 ل 3500 قبل التعويم على سعر 9 جنيه دلوقتي الضعف زي ما انتي شايفه وشوفي برضو skyscanner.com
ارخص طيران الطيران السعودي وراه الكويتي

الاماكن رخيصه جدا هناك والاقامه اعرفي بس هتروحي فين وهعرفك الاسعار والاماكن
انا قعدت 3 شهور عمري مدفعت ف اقامه اكتر من 2 دولار الا ف مومباي دفعت 5$ لليله

ممكن اضيف لاستاذ بهاء بس ان ممكن تستخدمي اي بنك اكاونت لاي فرد ف العيله بس بتعملي ورقه في الشهر العقاري اسمها اثبات تاريخ لصاحب الاكونت انه هيتكفل بكل مصاريفك.

الفيزا بتاخد يوم واحد فقط يعنى تقدم انهارده تأخذها بكره وبالنسبه للتذاكر ارخص طيران على الخطوط السعوديه وهى دلوقتى ب٤٠٠٠ جنيه ويفضل تأخذ معاك ريال سعودى او درهم لانه صعب جدا تحول روبيه من هناك لو معاك دولار انا لسه راجعه من اسبوع

ازاي صعب تحول من دولار :D ده مينفعش نهائي ف اي دوله في العالم لانها عمله معتمده.

يعنى اعمل ايه فى موضوع الفلوس ده ... انا حاليا المبلغ اللى محضراه للسفرية هحوله دولارات على اساس كنت هحول روبية من الهند او فى المطار ... يا ريت حد يقولى لو فى حل احسن او لو فى مكاتب صرافة فى مصر بتحول روبية

يفضل جدا تخدى معاكى ريال سعودى او درهم اماراتى لان فيه صعوبه جدا للتحويل داخل الهند من دولار لروبيه

انا ان شاء الله مسافره اول فبراير تانى للهند وفعلا مش حاخد معايا خالص دولار

معلش علشان انا رجعت شهر 9 اللي فات وعارف ان فيه ازمه بسبب تغيير العمله هناك بس ايه الفكره انهم يغيرلكو ريالات مش دولار !! حد جرب يغير ريال وقاله ماشي ؟؟

انا سألت صديق ليا فى الهند و قالى ممكن انه احول دولارات هناك بس حاليا بيكون فى حد للتغيير فى اليوم و قال انه قرار هيخلص قريب مش هيستمر ان شاء الله على فبراير تكون اتحلت

أعلى