A
Ahmed Rabea
:: مسافر ::
حابب انقل تحربتي مع طيران
KLM
الي بصراحه كانت تجربه ايجابيه جدا مع انها من اطول الرحلات اللي عملتهافوق الخمس عشر ساعه طيران بس..... من لندن- امستردام - دبي - كويت ... . انما شركه محترمه جدا من اول خدمه العملاء قبل السفر لحد الرجوع..
حصل موقف اني وانا بمطار امستردام وعملت بوردنج ودخلت الطياره اكتشفت في اخر لحظه اني نسيت اللاب توب بتاعي في مكان ما.... طبعا قمت جري من علي الكرسي.. حاولت اطلع من الطياره قالولي لا.. المهم بعد مفاوضات طلع معايا حد من الكرو وقابلت موظفه الgate شرحتلها الموضوع وقالتلي للاسف الطياره هاتطلع حالا... راحت عملت شويه مكالَمات باقرب الاماكن اللي انا عديت عليها...وللاسف مالقتش حاجه... بصراحه عملت مجهود جبار انها تحاول تلاقيه وطبعا مينفعش اطلع بره الجيت... طلعت بنفسها دورت في السوق الحره يمكن اكون نسيته... مفيش برده.. المهم قالتلي للاسف مفيش وهاضطر تتابع مع الويب سايت لو لاقوه هايبعتولك... وخلاص استعوضت ربنا والطياره اتاخرت دقايق عشان الموضوع ده... دخلت الطياره وقعدت جنب الحاج والحاجه الهولنديين تاني..... واذ فجاه هرج ومرج والمضيفات بتجري... لقيت المضيفه اللي في المطار علي الجيت طلعت وقالتلي لقيناه بعد ما دوروا في كل السيكيورتي شيك ان اللي عديت عليهم... وجابوه لي في اللحظه الاخيره قبل الطياره ماتطير بثواني...... بصراحه كفايه مجهودهم واستنيت لما نزلنا وقدمتلهم شوكولاته كنت جايبها معايا من لندن.. وطلبت اعمل شكر رسمي باسم الطاقم والمضيفه اللي علي الارض... وفعلا خدت الطريقه وفي الترانزيت التاني ليا بعت ايميل للشركه وعملت thankful letter محترم.....
لقيتهم بعد يومين بعتولي الايميل ده....
ياريت نحاول كلنا نتعود علي عمل الpositive feedback. لما نلاقي حاجه كويسه.... زي ما بنجري نعمل complain..
شكرا KLM......
وان شاء الله هانزلكم تقرير مفصل بالرحله اللي رحت فيهاانجلترا (. لندن. ستونهينج. سالزبوري. دورست. بورنموث.) اسكتلندا(ادنبره). بالتفصيل....
KLM
الي بصراحه كانت تجربه ايجابيه جدا مع انها من اطول الرحلات اللي عملتهافوق الخمس عشر ساعه طيران بس..... من لندن- امستردام - دبي - كويت ... . انما شركه محترمه جدا من اول خدمه العملاء قبل السفر لحد الرجوع..
حصل موقف اني وانا بمطار امستردام وعملت بوردنج ودخلت الطياره اكتشفت في اخر لحظه اني نسيت اللاب توب بتاعي في مكان ما.... طبعا قمت جري من علي الكرسي.. حاولت اطلع من الطياره قالولي لا.. المهم بعد مفاوضات طلع معايا حد من الكرو وقابلت موظفه الgate شرحتلها الموضوع وقالتلي للاسف الطياره هاتطلع حالا... راحت عملت شويه مكالَمات باقرب الاماكن اللي انا عديت عليها...وللاسف مالقتش حاجه... بصراحه عملت مجهود جبار انها تحاول تلاقيه وطبعا مينفعش اطلع بره الجيت... طلعت بنفسها دورت في السوق الحره يمكن اكون نسيته... مفيش برده.. المهم قالتلي للاسف مفيش وهاضطر تتابع مع الويب سايت لو لاقوه هايبعتولك... وخلاص استعوضت ربنا والطياره اتاخرت دقايق عشان الموضوع ده... دخلت الطياره وقعدت جنب الحاج والحاجه الهولنديين تاني..... واذ فجاه هرج ومرج والمضيفات بتجري... لقيت المضيفه اللي في المطار علي الجيت طلعت وقالتلي لقيناه بعد ما دوروا في كل السيكيورتي شيك ان اللي عديت عليهم... وجابوه لي في اللحظه الاخيره قبل الطياره ماتطير بثواني...... بصراحه كفايه مجهودهم واستنيت لما نزلنا وقدمتلهم شوكولاته كنت جايبها معايا من لندن.. وطلبت اعمل شكر رسمي باسم الطاقم والمضيفه اللي علي الارض... وفعلا خدت الطريقه وفي الترانزيت التاني ليا بعت ايميل للشركه وعملت thankful letter محترم.....
لقيتهم بعد يومين بعتولي الايميل ده....
ياريت نحاول كلنا نتعود علي عمل الpositive feedback. لما نلاقي حاجه كويسه.... زي ما بنجري نعمل complain..
شكرا KLM......
وان شاء الله هانزلكم تقرير مفصل بالرحله اللي رحت فيهاانجلترا (. لندن. ستونهينج. سالزبوري. دورست. بورنموث.) اسكتلندا(ادنبره). بالتفصيل....