شركة النيل للطيران Nile Air لا تحترم عملائها...

  • بادئ الموضوع بادئ الموضوع Khaled Ahmed
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
K

Khaled Ahmed

:: مسافر ::
شركة النيل للطيران Nile Air لا تحترم عملائها
أسمي خالد أحمد محمد وأعمل مهندس تخطيط بشركة انبي للبترول المتعاقدة مع شركة النيل لنقل العاملين لمطارات المملكة المختلفة وخلال رحلة دورية للعمل بموقع الشركة بمدينة ينبع، فقدت حقيبة السفر الخاصة بي والتي تحتوي علي كل ملابسي الشخصية وجهاز لابتوب شخصي استخدمه في العمل، وعلمت بعد عناء ان الحقيبة وصلت بالخطأ الي مطار أبها بالمملكة العربية السعودية، وعلي مدي 4 أيام وبعد عشرات الاتصالات بمكتب ينبع ومكتب أبها ومطار ينبع ومطار أبها ومطار القاهرة والتواصل مع صفحة الشركة علي الفيس بوك وبعد ذهابي لمطار ينبع ثلاث مرات وذهابي لمكتب النيل للطيران في ينبع اكثر من أربع مرات (مرة واحدة فقط كان المكتب فيها مفتوح) تسلمت الحقيبة يوم السبت الموافق 27 مايو 2017 في حالة مزرية كما هو مرفق في الصور.
من الوارد ان تضيع حقيبة سفر في أي مطار وعلى أي خطوط طيران ولكن مشكلتي أنه لم يتم الاتصال بي واخباري عن التطورات ومتي سأتسلم الحقيبة إلا بعد أن قدمت شكوى من خلال شركة انبي، هذا على الرغم من الضرر البالغ الذي وقع عليٍ نتيجة التأخير والذي أوضحته لمسئولي شركة النيل، أيضا عندما تسلمت الحقيبة في هذه الحالة السيئة لم أتلق أي اعتذار من أي مسئول من شركة النيل. في الوقت ذاته لا تتواني شركة النيل عن تطبيق غرامات الوزن الزائد على المعتمرين المصريين من خلال مطار ينبع (30 ريال سعودي لكل كيلوجرام زيادة)، فأنها لا تبذل هذا الجهد في التواصل اللائق مع عملائها، وإلي الأن لم يتم التواصل معي من الشركة كما هو موضح في الصور.

مرفق صور لحقيبة السفر
المحادثة مع صفحة النيل للطيران علي الفيس بوك (أبلغهم انا بالتطورات وليس العكس!)
محضر فقدان الحقيبة
رحلة طيران النيل المتجهة من القاهرة الي ينبع يوم الثلاثاء 23 مايو 2017 رحلة رقم NP103 ورقم الحجز والحقيبة TSOYI8
vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg

vu1D8zRY6C4Lj58x70H3GaXnLTF19xlk.jpeg
 
بلد زبالة بكل مافيها بشركاتها بإدارتها بكل حاجة فيها.
انا اعرف صديق فقد شنطة على اميركان اير لاينز راح تاني يوم يستلمها بمشوار واحد بحالتها بالكامل واستلم ورقة فيها اعتذار وارشاد وطرق التواصل وطريقة طلب تعويض لو عايز.
 
الصراحة ازبل شركة طيران النيل جوزي بردوا شنطته ضاعت وكان ف حاجات مهمة وبردوا معملوش حاجة وبقالها 9 شهور واشتكينا كتير وماحدش عمل حاجة حسبي الله ونعم الوكيل
 
علي فكرة المشكلة مش في اي شركة من شركات الطيران المشكلة في العمال اللي شغالين في اي مطار داخل مصر ربنا ينتقم منهم
 
هي ومصر للطيران زباله بس الناس بتدور علي الرخيص حتي تعامل المضيفات علي الطياره كانك في ميكروباص انا ركبتها مره وبطلت وبقيت اخد الطيران السعودي حتي لو هنزل ترانزيت مدينه تانيه قبل القاهره مش مهم المهم اني اكون مع شركه محترمه
 
آه فعلا شركة وحشة جدا وتعاملهم في منتهي قلة الذوق مع الناس أنا سافرت عليها مرة واحدة ومش هكررها تاني دي اتوبيسات غرب الدلتا المعفنة أحسن منها
 
فعلا عن تجربه شركه سيئه جدا وميعرفوش حاجه اسمها خدمه عملاء ولا خط ساخن لان محدش بيرد على التليفونات نهائى غير بعد معاناه بالايام دا اصلا لو التليفون رن
الوحيد اللى بيرد هو الموقع على الفيس وطبعا مبيكونش على علم بأى حاجه
 
شركه زباله هي مره ومش هتتكرر تاني الطياره فضلت واقفه اكتر من ساعه ونص وفي الاخر قالو عطل فني ورجعونا الصاله تاني لاكتر من ساعه علي ما طياره تانيه اتجهزت وكل ده كوم والمضيفات كوم تاني......شركه سيئه بكل ما فيها
 
ده الطبيعي انا كل شنطي السفر اتبهدلت منهم من الرميه دي وعربيه البيبي وكله وكل ماافتح الشنط القي كل حاجه بايظه ومتكسره اوف حاجه خنقه
 


أكتب ردك...