سوبر جيت من الإسكندرية إلى مطار القاهرة

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Osama Moh
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
O

Osama Moh

:: مسافر ::
السوبر جيت من الإسكندرية الي مطار القاهرة بياخد اد ايه؟ وبينزلني عند terminal 2?

الحل
H
مين قال كده حضرتك فى كذا معاد فى اليوم بيروح المطار بعد الماظه بس بيدخل فى محطة الاتوبيسات اللى جوا المطار و تلاقى الشاتل باص تركبه يوديك للترمينالز كلها و الوقت لغاية هناك على حسب المعاد ، المواعيد اللى فى ساعات الذروة مش اقل من ٤ ساعات و نص و احيانا ٥ اما الاوقات الفاضية ممكن ٣ و نص بس
مين قال كده حضرتك فى كذا معاد فى اليوم بيروح المطار بعد الماظه بس بيدخل فى محطة الاتوبيسات اللى جوا المطار و تلاقى الشاتل باص تركبه يوديك للترمينالز كلها و الوقت لغاية هناك على حسب المعاد ، المواعيد اللى فى ساعات الذروة مش اقل من ٤ ساعات و نص و احيانا ٥ اما الاوقات الفاضية ممكن ٣ و نص بس

الوقت حسب الفترة.. لازم تعمل حسابك فى ٧ ساعات قبل ميعاد الاقلاع مثلا. ٥ ساعات للطريق احتياطى فى وقت الزحمه و ساعتين فى المطار قبل الطائرة. و فى شاتيل باص

لا طبعا سوبر جيت ايه وقت السفر .. سافر بالقطار اضمن و خد تاكسي من رمسيس
كده هيبقي أحسن جدا
خد قطار مباشر،من اسكندرية بيطلع الساعة 8 الصبح بيوصل علي 10 ونص بالكتير .. متجاذفش مع السوبر جيت .. انا عندي ان في اسوأ الحالات لو عاوز تروح بري تاخد تويوتا
بس طبعا القطار افضلهم .. و القرار يرجعلك

فى اتوبيسات من موقف اسكندريه للمطار وبياخد تقريبا ساعتين او اكتر حاجات بسيطه
وبينزلك فى المطار بتركب اتوبيس ببلاش بينزلك عند el treminal الى انت عايزه

اربع ساعات وبينزلك تاخد باص داخلي للصاله اللي إنتا عاوزها وأول ميعاد خمسه صباحا واعمل حسابك في ساعه زياده للطوارئ

أعلى