سؤال تجربة سفر ( رخيصه ) بفكر اسافر شرم وانزل...

• بادئ الموضوع بادئ الموضوع Mahmoud Omar
  • تاريخ البدء تاريخ البدء
M

Mahmoud Omar

:: مسافر ::
سؤال تجربة سفر ( رخيصه )
بفكر اسافر شرم وانزل في ( بيت الشباب ) هناك
هل حد جرب سفريه زي كده او حاجه مشابهه ؟
لانى بصراحه عايز اسافر و اغير جوا جدااا , بس الحاله الماديه مزنقه شويه
هل من اقتراحات !!!
*** تعديل ::
بالنسبه للمواصلات ف شرم ؟ فيه ميكروباصات و كده ولا كله تاكسيات ؟
منا مش هوفر ف تمن الاقامه و اتمرمنط ف الانتقالات :D

جنب دهب مجموعة كامبات اكواخ خشب كده يدوب سرير ومروحه بس هتقضي كانك في الجانب الفارغ من الكره الارضيه الليل هناك متعته متتوصفش

بس محدش له تجربه مع بيت الشباب ده ؟
انا اتصلت و عرفت الاسعار
سرير ف غردفه مزدوجه بالفطار 57 ج اليوم ( الغدا 36 ج - العشا 12 ج )
سرير ف غردفه ثلاثيه بالفطار 53 ج اليوم
ف اسعار حلوه جداااااا للى عايز يوفر زيي يعني

الميكروباصات بتوصل لكل حتة ،بيت الشباب ع الهضبة وقريب منه كل المواصلات

اتاكد من مواعيد اغلاق بيت الشباب. ممكن متناسبش السهر والفسح لو بتحب تتأخر جامد بالليل. للأسف مش فاكر المواعيد لاني حجزت معاهم بس بيت شباب اسوان من فترة بعيدة جداً. ورحلة سعيدة مقدما ️

انا نزلت مرتين في بيت الشباب في شرم هو في الهضبه وفي جمبه طريق منحدر كدا بينزلك السوق القديم بتركب منه لاي مكان في شرم
جميل اوي للسفريات محدوده الميزانيه

انا رحت بيت الشباب في هضبة أم السيد جنب السوق القديم و بتاخد ميكروباص يوديك نعمه بالنسبه للاكل في السوق القديم أرخص طبعا من الأماكن التانية

لازم تعمل اشتراك لبيوت الشباب وده بسعر رمزي وتتابع علي صفحتهم الرحلات ومسموح بالاشتراك لحد سن ٣٥ بس وتشترك في الرحلات بالكارنيه بتاعهم وبيتجدد كل سنه

عندي فندق علي خليج نعمه ال 4 ايام و 3 ليالي ب 600 جميه افطار و عشا... فندق فايكينج.. اي خدمه

انا شوفت بوست لواحد منزل صورة للمكان
معنديش تفاصيل تانية نزل بوست واسأل ارخص حاجة فى دهب ايه

بص هو انا نزلت في بيت الشباب بتاع شرم السنة الي فاتت الي في الهضبة هي الاوض حلوة جدا ومكيفة وتليفزيون وتلاجة وحمام بس الاكل مكنش حلو قوي لانه اكل سرفيس زي المدينة الجامعية كدة لو تعرفها بس هو مش مشكلة قوي يعني بالنسبة للمواصلات شرم فيها ميكروباصات وبتروح كل حتة

أعلى